Klara Kristin in an ad from Calvin Klein's 'Erotica' campaign.
screenshot from Twitter
Actrița daneză Klara Kristin este protagonista campaniei
publicitare a noii colectii de lenjerie
de corp semnată Calvin Klein. Imaginea “de sub fustă” a
stârnit indignare în întreaga societate media. Deși criticii spun că și de data
aceasta s-a mers prea departe, pentru că nu este prima campanie de acest fel,
s-au folosit imagini “fără perdea”.
De fapt nu
știu de ce atâta tevatură pentru astfel de subiecte când știm cu toții că acest
gen de publicitate, vinde. Doar categoria de campanii incitante, care apelează la memoria vizuală a celor
cărora li se adresează, îi transformă în cumpărători siguri. Mesajul subliminal ajunge acolo unde trebuie, crează necesitatea, deși aceasta nu există, ca mai apoi să devii victimă sigură, adică cumpărător.
cărora li se adresează, îi transformă în cumpărători siguri. Mesajul subliminal ajunge acolo unde trebuie, crează necesitatea, deși aceasta nu există, ca mai apoi să devii victimă sigură, adică cumpărător.
Întreaga
societate funcționează așa, cu atât mai mult în lumea modei. Calvin Klein a
folosit dintotdeauna imagini incitante care i-au adus un mare succes. Amintiți-vă de anii 1980, când
Brooke Shields, la numai 15 ani, într-una din campaniile controversate
spunea “Ai vrea să știi ce este între mine și Calvinșii mei”.
Amintiți-vă de asemenea anul 1995, când într-o alta campanie publicitară, o
tânără apărea îmbrăcată într-o fustiță scurtă, în posturi sugestive, campanie
în urma căreia FBI-ul a făcut investigații.
Calvin
Klein nu este sigurul care a avut astfel de campanii pentru produsele sale.
Practica se regăsește și la companii mari care își promovează produsele cu succes.
Întrebarea
este dacă noi cumparătorii, cumpărăm produsul pentru că avem nevoie de el,
pentru că ne place sau pentru că suntem pacaliți de o imagine idilică, cu
puteri nebanuite pentru subconștientul nostru.
Oare
Puterea este încă la noi?