Friday, May 13, 2016

Altă campanie de publicitate - alt scandal: Calvin Klein


Klara Kristin in an ad from Calvin Klein's 'Erotica' campaign.
screenshot from Twitter


   Actrița daneză Klara Kristin este protagonista campaniei publicitare  a noii colectii de lenjerie de corp semnată Calvin Klein. Imaginea “de sub fustă” a stârnit indignare în întreaga societate media.        Deși criticii spun că și de data aceasta s-a mers prea departe, pentru că nu este prima campanie de acest fel, s-au folosit imagini “fără perdea”.

   De fapt nu știu de ce atâta tevatură pentru astfel de subiecte când știm cu toții că acest gen de publicitate, vinde. Doar categoria de campanii incitante,  care apelează la memoria vizuală a celor
cărora li se adresează, îi transformă în cumpărători siguri. Mesajul subliminal  ajunge acolo unde trebuie, crează necesitatea, deși aceasta nu există, ca mai apoi să devii victimă sigură, adică cumpărător.

   Întreaga societate funcționează așa, cu atât mai mult în lumea modei. Calvin Klein a folosit dintotdeauna imagini incitante care i-au adus un  mare succes. Amintiți-vă de anii 1980, când Brooke Shields, la numai 15 ani, într-una din campaniile controversate spunea  “Ai vrea să știi ce este între mine și Calvinșii mei”. Amintiți-vă de asemenea anul 1995, când într-o alta campanie publicitară, o tânără apărea îmbrăcată într-o fustiță scurtă, în posturi sugestive, campanie în urma căreia FBI-ul a făcut investigații.

   Calvin Klein nu este sigurul care a avut astfel de campanii pentru produsele sale. Practica se regăsește și la companii mari care își promovează produsele  cu succes.

   Întrebarea este dacă noi cumparătorii, cumpărăm produsul pentru că avem nevoie de el, pentru că ne place sau pentru că suntem pacaliți de o imagine idilică, cu puteri nebanuite pentru subconștientul nostru.

   Oare Puterea este încă la noi?